Wednesday, May 19, 2010

en kortis.

Så himla trött. Jag gick upp tidigt igen för att springa på joannas rullband, vad bekvämt det är. Börjar få rutin! Förfärligt jobbigt ännu, dock. Saknar spinningen. Hur som så är jag ju uppe ganska tidigt. Sen går jag en massa. Sen så pratar jag en massa på ett språk jag egentligen inte kan haha. Så är det då konstigt att jag är trött? Inte så.

Hur som: Pratade med två partimänniskor, och det var intressant! Kan berätta mer sen.

Annars, fortfarande helt ok, liten kris vad gäller min uppsats, tycker den känns än mer bara... tråkig och så förutsägbar än jag tyckte tidigare. Krisar lite, tror jag måste be min handledare om råd (om han har tid att svara..) Jag ska träffa Ritva imorgon svensk/finländsk jättetrevlig och smart dam som kanske har några konkreta råd. Kommer kanske på nåt genialiskt de närmaste dagarna. Tills vidare krisar jag lite till.

I övrigt fortsätter jag att söka kontakt, måste få tag på folk i Beira så jag kan åka dit snart tänkte jag.

Portugisiskan funkar bättre och bättre, fattar typ det mesta de säger och de verkar förstå mig! Asbra!


Tomaterna här fascinerar. Bild här: snart.

Tack och hej så länge.

beijos

No comments:

Post a Comment