det är kulturfestival här, de har monterat ihop två stora scener mitt på gatan nere i baixan ("downtown"), det har spelats och dansats, varit mycket livemusik och mycket folk. det har varit trevligt, hängde där lite i fredags och igår natt. har kommit hem riktigt sen båda nätterna, så man kan väl säga att jag har haft det bra.. :-)
hur det än blir så verkar man alltid hamna med skandinaver när man är ute. inte så konstigt kanske, nu har jag hängt med Nesims bekanta, som blev mina bekanta/polare under fredagen och som jag senare hängde med även på lördagnattens äventyr och som jag antagligen kommer träffa igen. trevligt gäng, och då blir det ju sena nätter.
Fint att uppleva lite Maputonätter igen. Jepp, fortfarande förälskad i staden.
maten under lördagen bestod av SUSHI till lunch, jätteuspergodast (superlativ, Andreas , till dig :P), sedan åkte jag och Joanna och handlade väldigt mycket musslor på fiskmarknaden (ska ta kort nästa gång jag lovar), lagade förstås till ALLA och åt tills vi storknade, sen åt vi lite till och det fanns fortfarande en massa musslor kvar.. Som vi fick slänga för det är ju inget att spara på.. Joanna kokade musslorna i vitt vin, tomat, lök, vitlök, färsk koriander och färsk persilja (tror jag det var). Tror jag ska veta hur hon gjorde, så jag ska kunna göra om det nästa gång. Supergodast det med.
Ja å idag, en väldigt lat dag med Vänner (serien),å så jag var och lunchade hos Sergios kusin och hennes familj. Det var supermysigt. Jag tänkte återigen på att jag trivs med att äta i familj, eller många runt bordet. De var mycket gästvänliga och trevliga och jag hoppas få träffa dem igen.
svårt har det varit att ta tag i uppsatsen, särskilt under helgen. det finns alltid annat att göra i den här staden, och andra är ju lediga under helgen... men imorgon är det måndag igen, ny arbetsvecka, hoppas den blir produktiv. det måste den bli. med början imorgon, tidigt. därför måste jag gå och lägga mig nu nu nu.
boa noite!!
Sunday, May 23, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment