Tuesday, June 15, 2010

fullt upp! (b)

Intervjuerna har verkligen kommit igång på allvar! Förra tisdagen kväll körde jag allra första, med Jessica. Sen bara har det rullat på! Precis som jag trodde och hoppades har en kontakt lett mig till en eller flera mer, och så har det rullat på.. Träffade några verkliga nyckelpersoner på onsdagen, två studenter som är aktiva inom MDM (partiet jag undersöker). De har hänvisat mig vidare till en massa fler personer, sympatisörer och medlemmar. Intervjuerna... Ja de går bättre och bättre. Jag känner mig säkrare för varje intervju. Men i början, jisses, jag fattade inte hur man skulle göra. Hade min lilla intervjuguide med mina frågor men de kändes fel och liksom aviga... Men sen liksom blev jag säkrare i hela situationen. Jag är fortfarande lite förvirrad kanske, rent generellt om uppsatsen, men intervjuerna känns allt bättre i alla fall. Har en massa aintervjuer inbokade för i helgen också. De där MDM-killarna ska dessutom transkribera åt mig Det är så himla skönt att slippa göra det själv att jag gärna betalar en slant för det.

Ännu en helg har gått... Vi fick fint besök från Pretoria, Sydafrika! Två svenska studenter, varav en vi (jag och Nesim) träffade vi på MFS-kursen innan vi åkte från Sverige. Vi hade ett fullt schema planerat för dem i Maputo. Och helgen blev skitbra, de verkade riktigt nöjda. De var bara här från torsdag till söndag innan de ska vidare till Beira (dit jag också ska i början av juli). Ni ska få höra! Vänta bara!

Åh! min kamera har gått sönder!

to be continued...

1 comment:

  1. Kul att det går bra med intervjuerna! Synd med kameran...
    Jag är hemma hos mamma o pappa nu och mår grymt bra!=D Härligt med sommar! Känner mig lite ledig den här veckan, nästa börjar jag lite på min uppsats. Pusss!

    ReplyDelete